A citi această ultimă carte din Okky Madasari este ca și cum ai urmări poveștile de viață ale oamenilor prinși în ei înșiși. Bărbatul urăște lumea macho care s-a format în jurul său, în timp ce femeia refuză să accepte întotdeauna. Pasung Soul atunci ca o oglindă care reflectă propria noastră față. Există patru personaje principale în acest roman; Sasana, Jaka Wani, Elis și Kalina. Cei patru au legături și fire comune care se reunesc.

Poveste deschis cu Sasana de la copilărie, tinerețe, până la maturitate. Cum a fost format într-o figură care deja se simțea prinsă pentru că s-a născut bărbat. Silit să cânte la pian și muzică clasică, în timp ce a căzut dragoste cu muzica dangdut. Extorcat și bătut când era încă la școala elementară. „Toată viața mea a fost o capcană. Corpul este prima mea capcană. Apoi, părinții și toată lumea pe care o cunosc. Apoi tot ce știu și tot ce fac. ” Sala de sport (p.9).

Sărind în facultate, Sasana s-a trezit dând naștere figurii lui Sasa. Purtând un neglijență, pudră și purtând ruj, este liberă să cânte orice melodie dangdut care îi place. Însă nu a durat mult până când el și Jaka Wani, care era prietenul său care străbătea, au fost arestați de poliție. Jaka Wani, o altă figură prinsă în sărăcie. Fiind un muncitor din fabrică care locuiește regulat de luni până vineri, lucrează de dimineață până seara cu un salariu de doar 90.000 Rp pe săptămână. Trăiește ca un robot, în timp ce dorința lui cea mai profundă ca artist este îngropată adânc.

Călătoria cu Sasa se încheie și îl aduce împreună cu Elis, apoi cu Kalina. Elis este o prostituată care slujește lucrători din fabrică cu salarii reduse. A deveni prostituată nu se spune din cauza constrângerii, ci din alegere, mai degrabă decât din a trăi cu un soț necinstit. Dacă oamenii deștepți lucrează cu creierul și lucrătorii lucrează cu energia lor, atunci aleg să lucreze cu organele feminine pe care le au. Între timp, Kalina a fost găsită de Jaka Wani când se lupta și se lupta în fața lucrătorilor din fabrică. Ea a protestat că a fost concediată pentru că era însărcinată, în timp ce chiar maistrul a fost însărcinat. Soarta ei este aproape aceeași cu a altor muncitoare care sunt forțate să servească cererile maistrului fără a putea evita.

Întrebând curajul

Între problemele conflictelor interioare și personale care sunt purtate de fiecare personaj, Okky alunecă un pic despre soarta muncitoarei Marsinah care din cauza curajului ei a dispărut apoi fără să știe ce se întâmplă soarta ei. Figurile lui Sasana, Jaka Wani, Elis și Kalina s-au confruntat apoi cu capcane în afara lor, cum ar fi religia, regulile și opiniile oamenilor. Sala de sport nu poate fi ea însăși, pentru că un bărbat trebuie să fie bărbat, nu poate fi nu. Jaka Wani, în calitate de muncitor, trebuie să urmeze tot ceea ce a fost subliniat, chiar dacă este oprimat. Elis trebuie să-și accepte soarta ca o femeie care nu are drepturi asupra corpului ei, apoi Kalina nu poate lupta pentru soarta ei din cauza limitărilor sale.

Acest roman, la fel ca cele trei romane anterioare ale lui Okky, este foarte gros cu nuanțe de protest și dă glas celor care nu au fost niciodată auziți. Protestele împotriva poliției sunt în mod clar descrise ca autorii violenței și, în același timp, creierul din spatele violenței. Prin cele patru personaje ale sale, Okky implică curajul de a dezvălui frica. Împotriva, acesta este cuvântulcuvânt dreapta. Dar, în măsura în care luptă de la ei înșiși și, de asemenea, ceea ce este în jurul lor, sunt din nou prinși în capcană. Nu sunt complet liberi. Sau nu există într-adevăr libertate absolută?

Dacă sunt aduse la viața reală, atunci aceste patru figuri există de fapt. De aceea, acest roman se simte aproape fără fantezie și fără condimente fictiune gros. Totul se simte aproape. Nu este nevoie să mergi departe, sunt în jurul nostru, de fapt suntem în el. Dacă nu suntem ei, atunci suntem oamenii care sunt martori tăcuți la soarta lor. Okky pare să deschidă larg ochii și inimile cititorilor. Încercând să înțeleg soarta oamenilor care au fost acolo, dar nu au auzit. Încercați să înțelegeți că liderul sau cei care acționează în numele aparatului nu au neapărat dreptate. Fiecare dintre noi ar trebui să aibă curajul să-și exprime temerile. Cam așa înseamnă romanul Pasung Jiwa.